هفته مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته

هفته: مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته شهرام ناظری حافظ ناظری تبریز سالن کنسرت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی جرائم خشن زیاد کردن نیافته است/ خودروسازان در عوض کردن قوانین قدرت زیادی دارند ، جانشین فرمانده ناجا

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد که جرائم خشن در کشورمان نسبت به سنوات گذشته زیاد کردن نیافته بلکه این بازتاب خبرها در جامعه است که زیاد شده است و چنین به نظر می‌ر

جرائم خشن زیاد کردن نیافته است/ خودروسازان در عوض کردن قوانین قدرت زیادی دارند ، جانشین فرمانده ناجا

جانشین فرمانده ناجا: جرائم خشن زیاد کردن نیافته است/ خودروسازان در عوض کردن قوانین قدرت زیادی دارند

عبارات مهم : اینترنت

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد که جرائم خشن در کشورمان نسبت به سنوات گذشته زیاد کردن نیافته بلکه این بازتاب خبرها در جامعه است که زیاد شده است و چنین به نظر می رسد که جرم زیاد کردن یافته هست.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در مورد آمار دزدی گفت: با قرارگاهی که در سال 93 راه اندازی شد در این سال جلوی رشد دزدی گرفته شد و در سال های 94 و 95 به ترتیب حدود چهار و پنج درصد کم کردن دزدی داشتیم. در حال حاضر ریل گذاری شده است و کارها خوبی صورت گرفته ولی اگر بخواهد کاملا محسوس شود و تاثیر خود را بگذارد برنامه ما این است که حدود یک دهه این اوضاع را ادامه دهیم. در قرارگاه مبارزه با دزدی از تمامی ظرفیت های نیروی انتظامی استفاده می شود.

جرائم خشن زیاد کردن نیافته است/ خودروسازان در عوض کردن قوانین قدرت زیادی دارند ، جانشین فرمانده ناجا

وی افزود: در سال 94 و 95 دزدی های کوچک و دزدی های مهم ما کم کردن داشته، در ماه های اخیر دزدی خرد ما اندکی زیاد کردن داشت ولی دزدی های مهم ما کم کردن نشان می دهد.

مومنی راجع به علت یابی دزدی ها نیز گفت: یکی از دلایل آن آسیب های اجتماعی و دیگر انواع آسیب ها در جامعه است.

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد که جرائم خشن در کشورمان نسبت به سنوات گذشته زیاد کردن نیافته بلکه این بازتاب خبرها در جامعه است که زیاد شده است و چنین به نظر می‌ر

جانشین فرمانده ناجا راجع به اثرگذاری طرح های ضربتی پلیس گفت: پلیس ماموریت های متنوعی دارد، بعضی از جرائم در مقاطع خاصی زیاد کردن پیدا می کند و نیاز است که طرح خاصی اجرا شود، به عنوان نمونه یک دفعه در محله ای اوباش زیاد می شوند یا معتادان متجاهر زیاد کردن می یابند که این طرح ها به همین جهت اجرا می شوند.

مومنی با بیان اینکه عملکرد پلیس روبه جلو هست، گفت: عنوان پاکسازی محیط از اوباش یا معتادان و دیگر عوامل ناامن کننده جامعه از نوع پاکسازی انسانی هست، مانند پاکسازی محیط زیست نیست، قوانین باید مجازات و بازدارندگی مورد نیاز را داشته باشد و در حال حاضر این اوضاع نسبی است و باید بازدارندگی زیاد داشته باشد، مخصوصا مجازات ها باید جهت افرادی که بارها جرمی را مرتکب شده است اند بازدارنده تر شود. تا زمانی که بستر جرم و مجرم است ما برخورد می کنیم ولی باید مجازات ها بازدارنده باشد و دیگر دستگاه ها نیز مسئولیت خود را انجام دهند.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، عنوان جرم و از بین بردن بسترهای جرم یک کار جمعی و فرابخشی است.

جرائم خشن زیاد کردن نیافته است/ خودروسازان در عوض کردن قوانین قدرت زیادی دارند ، جانشین فرمانده ناجا

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته روندی کاهشی در جرائم مهم مانند قتل و … وجود داشته گفت: در سال 84 در کشور 2374 قتل داشتیم که این تعداد تا آخر سال 95 به 1775 نفر رسید که کم کردن نشان می دهد و همین تعداد هم زیاد هست. در مورد قتل من فکر می کنم با روندی که پیش می رویم سالی چهار تا پنج درصد را بتوانیم کم کردن دهیم و طی دو برنامه پنج ساله آن را به حداقل ممکن برسانیم.

مومنی با بیان اینکه قیمت جرم در کشور عزیزمان ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر هست، گفت: در گذشته اینترپل آمارها را اعلام می کرد و طبق همین آمارها ما اوضاع خوبی داریم. جرائم جنایی در کشور ما کم کردن داشته ولی در گذشته اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … اینقدر در کشور ما نمود نداشت در حالی که امروزه اخبار سریع منتشر می شود.

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد که جرائم خشن در کشورمان نسبت به سنوات گذشته زیاد کردن نیافته بلکه این بازتاب خبرها در جامعه است که زیاد شده است و چنین به نظر می‌ر

وی تاکید کرد: جرائم خشن در کشور زیاد کردن نیافته ولی بازتاب اخبار آن زیاد شده است است و از همین رو مورد نیاز است که حتما دستگاه های متفاوت از جمله رسانه ها در تامین آرامش و امنیت عینی و ذهنی کمک کنند.

جانشین فرمانده ناجا راجع به قاچاق مواد مخدر به کشور نیز اظهار کرد: همچنان بیشترین مواد مخدر قاچاق شده است به کشور را مواد سنتی تشکیل می دهند ولی مواد صنعتی همچون شیشه هم در حال رشد هستند که عدد مطلق آن به مواد سنتی نرسیده است.

جرائم خشن زیاد کردن نیافته است/ خودروسازان در عوض کردن قوانین قدرت زیادی دارند ، جانشین فرمانده ناجا

مومنی استقرار کشورهای غربی در کشورهای منطقه و همسایه را یکی از دلایل زیاد کردن تولید مواد مخدر در این کشورها دانست و گفت: ما یک تنه در برابر قاچاق موادمخدر ایستاده ایم و ماموران ما هم با تولید و هم با توزیع و هم با ترانزیت آن به شکل یکسان برخورد می کند. حدود 76 درصد کشفیات مواد مخدر ما در پنج استان مرزی کشور است و این نشان می دهد که تمرکز ما در مرز است و اجازه نمی دهیم که مواد مخدر به عمق بیاید.

وی با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر یکی از چند تجارت پرسود در دنیا هست، گفت: آمار معتادان در کشور ما به نسبت جمعیت کم کردن پیدا کرده است ولی مبارزه به تنهایی کافی نیست، ما حتی یک لحظه هم در مبارزه کوتاه نمی آییم و خسته نمی شویم. باید سه مولفه مبارزه با عرضه، پیشگیری و درمان همزمان در دستورکار قرار بگیرد. در هیچ جای دنیا برخورد به تنهایی جواب نمی دهد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز کارها ماموران پلیس کشور عزیزمان ایران در مبارزه با مواد مخدر به نفع اروپایی ها نیز هست، گفت: ما خیر زیادی در حوزه عملی و مصداقی از اروپایی ها ندیدیم و جمهوری اسلامی درمبارزه با مواد مخدر تنهاست.

مومنی راجع به جمع آوری معتادان و حضور این افراد در معابر نیز گفت: ما هرچقدر هم که معتادان را جمع آوری کنیم ولی مردم بازهم آنها را ببینید آمارهای ما را باور نمی کنند، در حال حاضر البته تعداد معتادان کمتر شده است هست. جهت نگهداری معتادان باید یک نهاد و متولی مشخص داشته باشیم و مشخص شود که مسئولیت نگهداری معتادان با چه کسی است؟ اینکه در زندان ها بمانند تجربه ای است که جواب نداده و به نظرم مجلس و دیگر شرکت ها در کشور باید متولی مهم نگهداری این افراد باشد. در حال حاضر بخشی از مسئولیت با قوه قضاییه هست، در جایی دیگر مانند تهران، شهرداری هم مسئولیت دارد، بهزیستی هم است و در بعضی جاها سمن ها هم وارد شده است اند، به نظرم صریح و روشن باید در این زمینه اقدام شود. البته این را بگویم که مظاهر معتادان متجاهر در شهر کمتر شده است است.

جانشین فرمانده ناجا از ضرورت حمایت از معتادان بعد از اصلاح نیز گفت: باید این افراد بتوانند کار کنند و مشکلاتی نداشته باشد، وگرنه وارد تناوب اشتباهی می شویم.

وی درپاسخ به سوالاتی در مورد پلیس راهور و علت عوض کردن ناگهانی وقت چراغ های راهنمایی گفت: این چراغ ها هوشمند است و ما سنسورهایی را قرار داده ایم که اینها را بررسی می کند و با توجه به حجم ترافیک وقت تایمر را کم و زیاد می کند. ولی نباید وقت از چند ثانیه به یک ثانیه برسد و باید وقت تصویر العمل مناسب به راننده داده شود.

مومنی در مورد اینترنت و کارها پلیس فتا نیز گفت: بیش از 43 درصد از جرائم در اینترنت رشد داشته هست، ولی کشفیات ما هم حدود 80 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ما هرگز مخالف اینترنت نیستیم، ادامه داد: البته تهدیدات در اینترنت واقعا جدی هست. ولی روی صحبت من با مسئولان هست، ببنید هنگامی که یک روزنامه بخواهد چاپ شود یا یک کتاب بخواهد منتشر شود چقدر مجوز می گیرد؟ حالا همین اندیشه هایی که در کتاب و روزنامه انتشار یافته بود در اینترنت هم منتشر می شود و پرسش اینجاست که آیا این فضا و کانال های آن ساماندهی نشود؟ مگر ما اجازه می دهیم که در یک کتاب یا روزنامه هر مطلبی منتشر شود؟ حالا چطور بدون نظارت این مطالب در اینترنت منتشر می شود؟ شاید اگر این فضا نبود تعداد قتل های ما هم کمتر می شد. یک نوجوان تحت تاثیر همین شبکه ها کودکی را به قتل رساند.

وی با بیان اینکه به عنوان اینترنت نباید بخشی و جناحی نگاه کرد، تصریح کرد: اینترنت منافعی دارد ولی تهدیدات آن جدی هست. گرچه این فضا بسیاری از سفرهای غیر مهم را کم کردن داده هست، ولی معضلاتی هم دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

جانشین رییس پلیس کشور راجع به شماره گذاری خودروها نیز خاطرنشان کرد: پلیس مجری کار است و ما به عنوان مجری در مرحله آخر قرار داریم. این پرسش را باید از دیگران پرسید. جرا باید مصوبه ای که در مرداد ماه آمده حالا عوض کردن کند؟ این قدرت بالای خودروسازان هم است که قوانین و مقررات را عوض کردن می دهند. ما چون در دسترس هستیم از ما پرسش می پرسند ولی پلیس نمی تواند بگوید چون ممکن است یک قانونی عوض کردن کند بعد ما آن را اجرا نکنیم. ما موظف به اجرای قانون هستیم ولی آن را از دیگر مسئولان هم بپرسید. شماره گذاری خودروها یک سری قانون دارد که باید طبق آن عمل شود.

وی در پاسخ به سوالی راجع به اینکه آیا خودروسازان در وضع قوانین نقش دارند یا خیر؟ گفت: اگر در وضع قوانین هم نقش نداشته باشند در عوض کردن قوانین و شرایط نقش دارند و نمونه اش همین عوض کردن راجع به شماره گذاری خودروها و عوض کردن دوباره مصوبه مربوط به آن است.

مومنی درمورد ایمنی خودروها نیز گفت: البته انصافا ایمنی خودروها تغییرات خوبی کرده ولی کافی نیست. هنگامی که صنعتی انحصاری هست، ما باید به عنوان یک وقت طلایی به عنوان نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا اجازه نمی دهد که کالای ایرانی رونق جدی پیدا کند، ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی همه ما قاچاق کالاست. با پیشنهاد فرمانده ناجا و نیروهای مسلح ساختار پلیس گمرک و بنادر تصویب شد و ما در حال راه اندازی آن هستیم. امکان ندارد بدون کنترل مبادی بتوانیم قاچاق کالا را ساماندهی کنیم. بعضی از کالاها در مسیر قاچاق نیست در گمرک و بندر عوض کردن می کند و تبدیل به کالایی گران می شود و به عنوان نمونه یک پارچه ای با قیمت ارزان وارد کشور می شود و در گمرک طور دیگری می شود، پارچه ای معمولی تعرفه اش 10 درصد است و پارچه چرم 100 درصد، این هاست که عوض کردن می کند و حدود چند هفته پیش که 20 کانتینر را گرفته بودند اکثرا به همین شیوه بود و پارچه ها متفاوت بود.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی نفس حضور پلیس بازدارنده است و در این مورد نیز به گمرک کمک خواهد کرد.

مومنی با بیان اینکه بیش از 60 درصد واردات کالا از بندر شهید رجایی هست، گفت: خب ما باید در این فضا نظارت داشته باشیم و منتظر حضور نهادهای مربوطه هستیم و حتما اگر اجرایی نشود آن را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

واژه های کلیدی: اینترنت | قاچاق مواد | قاچاق کالا | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار