هفته مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته

هفته: مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته شهرام ناظری حافظ ناظری تبریز سالن کنسرت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

روز گذشته شاخص کل بورس در حالی 102 واحد افت کرد که ارزش معاملات خرد به کمتر از 100 میلیارد تومان رسید. در شرایط اقبال به نمادهای بزرگ کالایی، همچنان شاهد اصلاح

عقب‌نشینی شاخص بورس

عقب نشینی شاخص بورس

عبارات مهم : ایران

روز گذشته شاخص کل بورس در حالی 102 واحد افت کرد که ارزش معاملات خرد به کمتر از 100 میلیارد تومان رسید. در شرایط اقبال به نمادهای بزرگ کالایی، همچنان شاهد اصلاح قیمت ها در گروه های کوچک تر هستیم. امروز انتظار می رود شروع به کار بازارهای جهانی در نحوه معاملات سهام بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. بنابراین درصورت شروع مثبت بازارهای کالایی احتمالا شاهد ادامه معاملات پرحجم در گروه های وابسته باشیم. در غیر این صورت، اصلاح عمومی قیمت ها در بازار سهام یا شیفت نسبی نقدینگی به سمت کوچک ترها می تواند سناریوهای پیش روی بورس باشد.

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته با افت 12/ 0 درصدی به کار خود آخر داد و در ارتفاع 81 هزار و 662 واحد قرار گرفت. در عین حال ارزش معاملات خرد سهام نیز به 81 میلیارد تومان رسید. بررسی روند هفته های اخیر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نشان می دهد که یکی از بااهمیت ترین دلایل رشد شاخص کل، مربوط به افزایش قیمت کالاها در بازارهای جهانی و به تبع آن در صنایع کالا محور بورسی بوده هست. حال با توجه به اثرپذیری بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران از این بازار، بازگشایی بازارهای جهانی طی روز دوشنبه و رصد روند قیمت در بازارهای جهانی جهت بورس از اهمیت خاصی برخوردار است.

عقب‌نشینی شاخص بورس

بررسی های «دنیای اقتصاد» حاکی از آن است که در شرایط افت یا رشد قیمت ها در بازار های جهانی چندگمانه را می توان جهت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در نظر گرفت. به این ترتیب در صورت شروع صعودی بازارهای جهانی این احتمال وجود دارد که تقاضا در نمادهای وابسته که عمدتا جزو نمادهای بزرگ بازار هستند، زیاد کردن یابد و فشار فروش در نمادهای کوچک شکل بگیرد. در صورت شروع به کار منفی این بازارها نیز، این احتمال وجود دارد که شاهد اصلاح قیمتی نمادهای بزرگ در کنار نمادهای کوچک باشیم. این عنوان منجر به اصلاح دسته جمعی بازار می شود. از سوی دیگر این سناریو نیز مطرح است که با توجه به سطوح تکنیکالی حمایتی در نمادهای کوچک شاهد کوچ نقدینگی از نمادهای بزرگ به سوی کوچک ترهای بورس باشیم.

بورس همگام با افزایش کامودیتی ها

روز گذشته شاخص کل بورس در حالی 102 واحد افت کرد که ارزش معاملات خرد به کمتر از 100 میلیارد تومان رسید. در شرایط اقبال به نمادهای بزرگ کالایی، همچنان شاهد اصلاح

بررسی رونق هفته های اخیر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران حاکی از آن است که یکی از بااهمیت ترین عوامل اثرگذار بر رشد بورس و رکوردزنی های اخیر، مربوط به تحولات قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی هست. تحولاتی که از تابستان سال گذشته استارت آن خورده شد و منجر به رشد قیمتی صنایع کالامحور بازار سهام کشور عزیزمان ایران نیز شد. سه فلز مهم اثرگذار طی این مدت مس، روی و آلومینیوم بودند. براساس آمارها، طی یک سال اخیر قیمت این سه فلز به ترتیب حدود 34، 27 و 20 درصد در بازارهای جهانی رشد داشته است.

این امر نشان می دهد که قیمت این فلزات در سال گذشته در سطوح پایینی قرار داشته اند. عمده این رشد مرهون رشد قیمت ها در یک ماه اخیر بوده هست. در جریان معاملات یک ماه اخیر مس، آلومینیوم و روی رشد های چشمگیری را تجربه کردند. این امر موجب شد قیمت سهام شرکت های وابسته رشدهای چشمگیری را تجربه کنند. با توجه به اینکه این نمادها عمدتا جزو نمادهای بزرگ بازار هستند، این امر موجب واگرایی رشد شاخص کل و شاخص هموزن شد. بر همین اساس بسیاری از کارشناسان بر این باورند که علت واگرایی که میان شاخص کل و شاخص هم وزن رخ داده است به علت نوسان در قیمت های جهانی و اثر آن بر کالاهای مرتبط بورسی بوده است.

جهت تصویر دو شاخص کل و هم وزن

همان طور که در گزارش های اخیر «دنیای اقتصاد» نیز بیان شد، حرکت خلاف جهت در دو شاخص کل و هم وزن این روزها به خوبی مشهود است.

عقب‌نشینی شاخص بورس

موضوعی که بیانگر افت قیمت در نمادهای کوچک و رشد قیمت نمادهای بزرگ هست. به معنای دیگر این عنوان این نظریه را محتمل کرد که صنایع کوچک علی رغم رشد های ابتدایی سال، این روزها در مسیر اصلاح قرار گرفته اند و عمده نقدینگی بازار به سمت نمادهای بزرگ و کالایی حرکت کرده هست. بررسی ها نشان می دهد از روز دوشنبه هفته گذشته و همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، با وجود اینکه شاخص کل رشدی در محدوده 4/ 0 درصد داشته هست، شاخص هم وزن نیز با افت 9/ 0درصدی مواجه بوده هست. موضوعی که به خوبی نشان می دهد تحولات در حوزه بین المللی این روزها اثر مستقیمی بر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد.بعد از رشد قابل توجه کامودیتی ها در هفته اخیر به خصوص در جریان روز چهارشنبه، بازار فلزات پایه در روزهای پنج شنبه و جمعه فضای آرام تری را تجربه کرد.

معاملات فلزات پایه در شروع هفته گذشته تحت فشار ناشی از شروع روند شناسایی سود، کمی متزلزل شروع شد. ولی در ادامه با توجه به افت ارزش دلار آمریکا بار دیگر رونق به بازار این محصولات بازگشت. با این وجود چند عامل از جمله انتشار گزارش نه چندان مطلوب تجارت خارجی چین و وقوع بحران میان کره شمالی و آمریکا باعث توقف رشد قیمتی در این کالاها شد. با این وجود مس کماکان در سطحی بالاتر از 6هزارو 400 دلار قرار داده شد و نسبت به هفته گذشته رشدی معادل 6/ 0 درصدی را تجربه کرده هست. روی که شاهد رشد بیش از 9 درصدی طی یک هفته اخیر بود، با رسیدن به رقم 2 هزار و 900 دلار به کار خود آخر داد. همچنین آلومینیوم موفق به رشد 7 درصدی شد و به قیمت 2 هزار و 42 دلار رسید.

روز گذشته شاخص کل بورس در حالی 102 واحد افت کرد که ارزش معاملات خرد به کمتر از 100 میلیارد تومان رسید. در شرایط اقبال به نمادهای بزرگ کالایی، همچنان شاهد اصلاح

توجه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به بازارهای جهانی

تحولات در بازارهای جهانی در کنار رشد شاخص کل نسبت به شاخص هم وزن (به علت رشد نمادهای بزرگ) باعث شد حساسیت ها نسبت به عملکرد امروز بازار جهانی (اولین روز معاملاتی هفته) میان سهامداران زیاد شود. با این وجود می توان با بررسی چند تحول، گمانه زنی هایی درخصوص روند قیمت های جهانی در ابتدای هفته جاری داشت. از نگاه کارشناسان بین الملل، نگرانی مقامات چینی و موضع گیری های اخیر اتحادیه آهن و فولاد چین مبنی بر سفته بازانه بودن رشد بعضی محصولات فولادی، از عواملی است که می تواند بر روند قیمتی فلزات طی این هفته اثرگذار باشد.

عقب‌نشینی شاخص بورس

با وجود اینکه کماکان هیچ تصمیم مدونی در این خصوص گرفته نشده ولی زمزمه های شنیده شده است درخصوص این موضوع، اثرات محسوسی بر روند قیمت فلزات طی روزهای پنج شنبه و جمعه داشت. از سوی دیگر براساس خبرهای انتشار یافته موجودی مس در انبارهای بازار فلزات شانگهای به بالاترین سطح از ابتدای ژوئن رسیده هست. موضوعی که می تواند در روند قیمت مس طی هفته جاری اثرگذار باشد. همچنین عنوان مهمی که می تواند فلزات پایه را تحت تاثیر قرار دهد موضع گیری کره شمالی و آمریکا در قبال یکدیگر است.

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در تیررس رشد و افزایش کامودیتی ها

با این وجود، دو احتمال رشد و افت قیمتی کامودیتی ها می تواند بر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران اثراتی داشته باشد. با فرض اینکه بازارهای جهانی روز دوشنبه را در ادامه هفته قبل با روندی مثبت شروع کنند و همچنان به رشد خود ادامه دهند می توان دو تحول را درخصوص بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران محتمل دانست. در این صورت کماکان تقاضای خرید در نمادهای کالایی زیاد کردن می یابد و بازار شاهد استقبال سهامداران از این نمادها خواهد بود، در این شرایط متقابلا فشار فروش در نمادهای کوچک تر زیاد می شود و این عنوان منتهی به افت زیاد شاخص هم وزن و رشد شاخص کل در این هفته می شود. ولی اگر بازار جهانی در شروع بازگشایی شاهد افت قیمتی کامودیتی ها باشد، دو سناریوی مهم مطرح می شود. درواقع افت قیمتی در بازارهای جهانی می تواند شروع یک اصلاح قیمتی در نمادهای فلزی – معدنی باشد. در این صورت و در ادامه اصلاح قیمتی نمادهای کوچک ( ازهفته های قبل) می توانیم شاهد اصلاح دسته جمعی در بازار سهام باشیم.

موضوعی که می تواند بازار را به سمت کم کردن حجم و ارزش معاملات پیش ببرد و در نهایت بار دیگر سایه رکود را در بازار شدت یافتن کند. از سوی دیگر به زعم بعضی کارشناسان بازار سهام، سطوح قیمتی کنونی که نمادهای کوچک در آن قرار گرفته اند سطوح حمایتی تکنیکالی هست. با این فرضیه، این امکان وجود دارد که نقدینگی از میان نمادهای بزرگ رخت بسته و به سمت نمادهای کوچک حرکت کند. در این حالت سهامداران به منظور نوسان گیری به سمت این نمادها حرکت می کنند و شاهد رشد قیمتی نمادهای کوچک تر بازار هستیم.

روند معاملات در روز شنبه

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته با افت 102 واحدی به کار خود آخر داد و به سطح 81 هزار و 662 واحد رسید. در جریان معاملات روز گذشته نماد «فولاد» بیشترین اثر را بر رشد شاخص کل به جا گذاشت. فولاد مبارکه اصفهان در پنج روز معاملاتی اخیر نیز روند مثبتی داشته هست. در ادامه نیز نمادهای «حکشتی» و «دعبید» در میان اثرگذارترین (روند مثبت) نمادهای سبزپوش قرار داشتند. با این وجود، در برابر نمادهای «شبندر»،«شپنا»،«وانصار» و «جم» بیشترین اثر منفی را بر محاسبه شاخص کل به ثبت رساندند. بررسی عوض کردن مالکیت های روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز حاکی از جابه جایی 3 میلیارد تومان از سوی بازیگران حقیقی به حقوقی هست. همچنین روز شنبه ارزش معاملات بار دیگر به کمتر از 100 میلیارد تومان رسید و به81 میلیارد تومان رسید. برهمین اساس این مولفه نسبت به روز شنبه افت حدود 21 درصدی را به ثبت رسانده هست. از سوی دیگر حجم معاملات نیز با افت 14 درصدی به رقم 351 میلیون سهم رسیده هست.

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | بازار | روز جهانی | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار