هفته مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته

هفته: مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته شهرام ناظری حافظ ناظری تبریز سالن کنسرت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ۲۵ میلیارد دلار ارز در خانه‌ها خاک می‌خورد

رئیس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران گفت: ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار ارز خانگی وجود دارد که اگر بانک مرکزی بتواند جهت جلب اعتماد مردم اقدام کند، این ذخایر ارزی می‌ت

۲۵ میلیارد دلار ارز در خانه‌ها خاک می‌خورد

۲۵ میلیارد دلار ارز در منزل ها خاک می خورد

عبارات مهم : ایران

رئیس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران گفت: ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار ارز خانگی وجود دارد که اگر بانک مرکزی بتواند جهت جلب اعتماد مردم اقدام کند، این ذخایر ارزی می تواند دوباره به تناوب اقتصاد کشور بازگردد.

به گزارش تسنیم، غلامحسین شافعی، مدیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور عزیزمان ایران در سی و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران، اظهار کرد: بنگاه های اقتصادی کشور زانوی غم در بغل گرفته اند که با مصائب و پرسشها آخر سال چه خواهند کرد. امیدواریم در این اوضاع وانفسا، جهت حل پرسشها آخر سال بنگاه ها، مخصوصاً در بخش تولید تدابیری اندیشیده شود.

۲۵ میلیارد دلار ارز در خانه‌ها خاک می‌خورد

وی افزود: به تازگی در شورای پول و اعتبار کمیته تشکیل شد که به این پرسشها پیگیری کند؛ انتظار داریم در این ارتباط جهت تصمیم گیری ها، نظرات بخش شخصی نیز اخذ شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور عزیزمان ایران ادامه داد: عنوان دیگری که وجود دارد این است که هرسال درصدی به سهم دریافت مالیات از استان های کشور افزوده می شود بدون اینکه بررسی شود چه تحولاتی در اقتصاد هر استان رخ داده است و مجموع درآمد آن زیاد کردن یا کم کردن یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران گفت: ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار ارز خانگی وجود دارد که اگر بانک مرکزی بتواند جهت جلب اعتماد مردم اقدام کند، این ذخایر ارزی می‌ت

وی تصریح کرد: اگر درآمد استانی ثابت مانده یا کم کردن یافته باشد، زیاد کردن سهم مالیات آن استان از کل مالیات های دریافتی در کشور، امری ناعادلانه هست. دراین ارتباط، باید روند حرکت اقتصاد کشور در طول سال مورد بررسی قرار بگیرد و بر این اساس سهم عادلانه مالیات جهت هر استان تعریف شود.

شافعی گفت: در بعضی از استان های کشور مشاهده می شود که بنگاه های بزرگ، پرونده مالیاتی خود را به مرکز کشور انتقال یافته می کنند درحالی که تمام مصائب به خاص خسارت های زیست محیطی ناشی از فعالیت این بنگاه ها گریبان گیر استان ها می شود و روش درست و عادلانه ای نیست که به روش های مختلف، پرونده مالیاتی آنها از استان به پایتخت کشور عزیزمان ایران انتقال یافته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور عزیزمان ایران راجع به استفاده بخش شخصی از منابع ارزی صندوق توسعه ملی است گفت: تقاضا می کنیم به صورت براق اعلام شود که آنچه از صندوق توسعه برداشت شده است هست، به چه بخش هایی در کشور اعطا شده است است.

۲۵ میلیارد دلار ارز در خانه‌ها خاک می‌خورد

وی افزود: از سوی دیگر چندی پیش در هیات امنای صندوق توسعه ملی مطرح شد که اگر صندوق توسعه ملی منابع قابل توجهی به صورت ارزی به بخش شخصی تخصیص داده شده است دهد، این بخش تمایلی جهت استفاده از آن ندارد و به جز واحدهایی که کلاً در حوزه صادرات فعالیت دارند، دیگر بخش ها حاضر به استفاده از این منابع نیستند چراکه بخش شخصی تجربه بسیار تلخی از این فرایند دارد.

شافعی گفت: پیشنهاد بخش شخصی این بود که جهت کم کردن ریسک بخش شخصی در استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی، مقرر شود که در صورت عوض کردن قیمت ارز، درصد مشخصی از این عوض کردن بر دوش بخش شخصی باشد و زیاد کردن های زیاد از این درصد را دیگران متقبل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران گفت: ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار ارز خانگی وجود دارد که اگر بانک مرکزی بتواند جهت جلب اعتماد مردم اقدام کند، این ذخایر ارزی می‌ت

وی افزود: بخش شخصی علاوه بر عنوان چک برگشتی، در عنوان ذینفع واحد در بنگاه های اقتصادی و بانک ها با مشکلاتی روبروست. بعضی فعالان اقتصادی به علت اعتمادی که نسبت به آنها وجود دارد و جهت استفاده از خلاقیت آنها، به صورت افتخاری عضو هیات مدیره بعضی شرکت ها می شوند ولی هنگامی که آن بنگاه با مشکلی مواجه می شود، دیگر بنگاه های شخصی این افراد نیز بسته می شود.

شافعی با بیان اینکه عنوان ممنوع الخروج کردن فعالان اقتصادی نیز به یک مسئله جدی تبدیل شده است است ،گفت: در حقیقت عنوان ممنوع الخروجی به نوعی مربوط به حقوق شهروندی می شود و به جایی نامه یک بانک به اداره گذرنامه یا اداره ثبت، باید به وسیله دادگاه صالحه انجام شود.

۲۵ میلیارد دلار ارز در خانه‌ها خاک می‌خورد

وی با بیان اینکه با زیاد کردن ناگهانی قیمت ارز مواجه می شویم ولی از گذشته نیز پند نمی گیریم، تصریح کرد: جهش اخیر قیمت ارز کاملاً قابل آینده نگری بود و از سوی اساتید و فعالان اقتصادی نیز بارها نسبت به وقوع آن اخطار داده شود بود ولی گویا ما عادت کرده ایم علاج واقعه قبل از وقوع نکنیم و منتظر بمانیم تا کارد به استخوان برسد.

رئیس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران گفت: بارها گفتیم اجازه بدهید تفاضل تورم داخلی و خارجی در قیمت ارز اعمال شود تا زمینه ای جهت جهش قیمت ارز مهیا نشود ولی این کار انجام نشد و حالا عدم دخالت تورم در قیمت ارز، از جمله عواملی است که منجر به جهش ارزی شده است و نباید به اشتباه کل این زیاد کردن قیمت را حبابی قلمداد کنیم.

وی افزود: بر اساس یکی از این سیاست ها بانک ها گواهی سپرده ارزی می فروشند ولی با توجه به تجربه تلخی که در این حوزه وجود دارد، این احتمال است که استقبال چندانی از آن نشود.

۲۵ میلیارد دلار ارز خانگی وجود دارد

شافعی گفت: در تجربه قبلی کسانی که سپرده ارزی افتتاح کردند در وقت تسویه سپرده خود را نه به قیمت بازار بلکه به قیمت ارز دولتی از بانک ها گرفتند و متضرر شدند در نتیجه در طرح فعلی نیز تعداد زیادی از افراد به بانک ها اعتماد نمی کنند.

وی افزود: حدود ۳.۵ سال پیش اتاق کشور عزیزمان ایران رسماً و کتباً به بانک مرکزی پیشنهاد داده بود که در کشور عزیزمان ایران بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار ارز خانگی وجود دارد که اگر بانک مرکزی بتواند جهت جلب اعتماد مردم اقدام کند، این ذخایر ارزی می تواند دوباره به تناوب اقتصاد کشور بازگردد ولی این کار انجام نشد.

رئیس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران گفت: فروش گواهی سپرده یک ساله با سود ۲۰ درصد که تا دو هفته انجام می شود، در کوتاه مدت شاید بتواند جهت کنترل بازار ارز اثرگذار باشد ولی ما صراحتاً به بانک مرکزی اعلام می کنیم که این تصمیم شماست و جهت اجرای آن نظری از بخش شخصی دریافت نشده است.

وی افزود: این ۵ درصد سود اضافه ای که بر اساس سیاست بانک مرکزی به گواهی های سپرده تعلق می گیرد نباید بر دوش فعالان اقتصادی قرار بگیرد و کشیدن جور این ۵ درصد با بانک مرکزی است.

فکری جهت مهار فشار نقدینگی شود

رئیس اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران گفت: باید فکری جهت مهار فشار نقدینگی شود که در سال های اخیر نیز حجم آن دو برابر شده است هست. از سوی دیگر در روابط بین المللی نیز باید به سمت آرامش برویم؛ در شرایط فعلی پول فعالان اقتصادی و حتی درآمدهای دولت در خارج از کشور مانده و جهت انتقال آن به داخل مسئله داریم.

بانک مرکزی از زیر سیطره دولت ها خارج شود

وی با بیان اینکه یکی از کارها اساسی این است که بانک مرکزی از زیر سیطره دولت ها خارج شود افزود: تا هنگامی که بانک مرکزی زیر سیطره دولت قرار داشته باشد، هر اتفاقی که در هر حوزه دولت رخ می دهد، اثرات آن در حوزه پولی کشور نیز منعکس می شود، ولی اگر بانک مرکزی دارای استقلال باشد، به فراخور در اتفاقی می تواند تصمیمی بگیرد که کمترین اثر منفی بر حوزه پولی کشور بگذارد.

واژه های کلیدی: ایران | صندوق | مرکزی | استانی | اقتصادی | بازرگانی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار