هفته مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته

هفته: مسئولان حافظ ناظری شهرام ناظری تور کنسرت ناگفته شهرام ناظری حافظ ناظری تبریز سالن کنسرت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آغاز شانتاژ علیه ظریف

به نظر می رسد این روزها محبوبیت و در دل مردم جای داشتن چندان توصیه مثبتی به حساب نمی آید و دردسرهای خاص خودش را دارد.

آغاز شانتاژ علیه ظریف

آغاز شانتاژ علیه ظریف

عبارات مهم : ایران

به نظر می رسد این روزها محبوبیت و در دل مردم جای داشتن چندان توصیه مثبتی به حساب نمی آید و دردسرهای خاص خودش را دارد.

آغاز شانتاژ علیه ظریف

آن که از رای و حمایت بیشتری برخوردار است زیاد تحت فشار قرار می گیرد. چه مدیر جمهوری باشد و چه وزیر؛ چه نماینده باشد و چه ورزشکار. هنوز دولت دوازدهم شروع به کار نکرده، تخریب ها علیه محبوب ترین، پرکارترین و موفق ترین وزیر دولت یازدهم که قرار است در سمت خود ابقا شود شروع شده است هست. وزیری که به خاطر همین تخریب ها و کارشکنی ها جهت حضور در کابینه تازه با تردیدهایی جدی روبه رو بود و حالا به نظر می رسد که بعضی می خواهند عامدانه تردیدهای او را بعد از مصمم شدن جهت ادامه خدمت به نام کشور عزیزمان ایران زیاد کردن دهند. تخریب ها علیه محمدجواد ظریف ادامه دارد.

چند روزی زیاد به جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم باقی نمانده هست. تا روز موعود، نمایندگان مشغول آمد و رفت به بهارستانند تا برنامه های خود را جهت چهارسال آینده به اهالی منزل ملت ارائه کنند و با توضیحات ارزش روند رای گیری را تسریع کنند. در این میان ولی هنوز جلسات بین وزرای احتمالی با نمایندگان شروع نشده، روزنامه قدس که به برکت انتخابات ریاست جمهوری اسم و رسمی جهت خود پیدا کرده هست، حملات خود را به پرکارترین و موفق ترین وزیر دولت گذشتهبه طور علنی شروع کرده تا در میان تخریب چی های دولت تازه از پیشگامان به حساب بیاید.

به نظر می رسد این روزها محبوبیت و در دل مردم جای داشتن چندان توصیه مثبتی به حساب نمی آید و دردسرهای خاص خودش را دارد.

قدس در مطلبی با عنوان «طرحی جهت ممنوعیت اظهارنظر در پرسشها سیاست خارجی» مدعی شد که محمد جواد ظریف در برنامه تدوین شده است جهت چهارسال آینده وزارت امور خارجه درصدد است تا فضا را جهت نقد امور سیاست خارجی بر همه ببندد. روزنامه قدس نوشت: «ظریف جهت اجرای این مهم در یکی از پیشنهادات خود می گوید به دنبال ایجاد یک سازوکار قانونی جهت پیشگیری از مداخله و اظهارنظر مقامات غیرمسئول در پرسشها سیاست خارجی است.» بندی که قدس از آن تعبیر به بستن دهان منتقدین، نمایندگان مجلس و کارشناسان حوزه سیاست خارجی و بین الملل کرده است.

شانتاژ پیش از موعد

آن چه واضح و مبرهن به نظر می رسد و چشم پوشی از آن نمی تواند یک خطای سهوی یا درک در محتوا به حساب بیاید، این توصیه بدیهی است که درصورت وجود چنین بندی در برنامه های وزارت امور خارجه هرگز معنای آن بستن راه نقد و یا اظهارنظرنمایندگان مجلس در تریبون ها ی قانونی و جلسات یکسان با وزیر نیست. از قضا نمایندگان مجلس و به خصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،شورای عالی امنیت ملی و بعضی نهادها و مسئولین دیگر، مقامات مرتبط با سیاست خارجی به شمار می روند و تاکید بر عدم ورود و حاشیه سازی های خودسرانه افراد غیر مرتبط است.

آغاز شانتاژ علیه ظریف

بدون شک در این دوران خطیر و به خصوص با توجه به شرایط منطقه ای که قدس آن را بحران زده و بحران زا می داند، جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بیش از هر وقت دیگری نیاز به وحدت و همگرایی در خبر ها یش به مجامع جهانی دارد. در بحبوحه تلاش ها ی کاخ سفید و بعضی هم پیمانانش در منطقه جهت کشاندن کشور عزیزمان ایران به درگیری های بین المللی که تا به حال با درایت تیم وزارت خارجی دولت ناکام مانده هست، لزوم شنیده شدن یک صدا و آن هم یک صدای تنش زدا و عزتمندانه از سوی کشور عزیزمان ایران مهم است.

قدس در گزارش خود ورود مجلس به برجام و ایراد چند توصیه به آن را از جمله دلایلی معرفی کرده است که فکر می کند به خاطر آن ظریف می خواهد جلوی اظهارنظر نمایندگان را بگیرد. این در حالی است که روال قانونی مشخص در کشور آن قدر روشن است که همگان بدانند برجام بعد از تبیین سیاست ها ی کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری و مذاکرات پرفشار تحت نظر ایشان و با مجاهدت تیم مذاکره کننده، دست آخر به امضای نمایندگان مجلس رسید و توانایی اجرایی پیدا کرد که این خود نشان از همراهی خوب وزارت امور خارجه با مجلس شورای اسلامی دارد. به همین خاطر تلاش زودهنگام و نسنجیده روزنامه قدس جز یک شانتاژ بی موقع و حساب نشده خبری به نظر نمی رسد.

به نظر می رسد این روزها محبوبیت و در دل مردم جای داشتن چندان توصیه مثبتی به حساب نمی آید و دردسرهای خاص خودش را دارد.

اظهارنظر عجیب آقای نماینده

قدس جهت تایید حرف های خود به سراغ محسن کوهکن نماینده اصولگرای کمیسیون صنایع رفته هست. کوهکن نیز با اظهارنظر عجیب خود این طور القا کرده است که ظریف به دنبال کنار گذاشتن هم فکری نمایندگان مجلس است و این امر را در تعارض با قانون دانسته هست. گو آن که هیچ کدام درک نکرده اند که افراد غیر مرتبط یعنی چه.

جدای از آن که هنوز برنامه ظریف و وزارت خارجه به طور رسمی منتشر نشده و معلوم نیست دقیقا چه واژگان و چه رویکردی به کار گرفته شده است هست، آن چه مسلم به نظر می رسد آن است که همان طور که قدس نیز اشاره کرده است سیاست خارجی کشور مسئله ای نیست که یک نفر به تنهایی جهت آن تصمیم بگیرد و بدون شک، جلساتی که میان ظریف و تیم وزارت امور خارجه با مقام معظم رهبری برگزار می شود و امثال کوچک زاده آرزوی حضور در آن را دارند از جمله تصمیم گیری های جمعی و در جهت وحدت کلمه وزارت امور خارجه و باقی مقامات رسمی کشور است.

آغاز شانتاژ علیه ظریف

توضیحات دقیق آقای واقعا «نماینده»!

در همین راستا و به جهت براق سازی در خصوص شایعه مطرح شده، علیرضا رحیمی نماینده با سابقه مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با آفتاب یزد با بیان این توصیه که وزیر امور خارجه کشور برنامه های خودش را جهت دولت دوازدهم در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی کشور در 23 صفحه به مجلس ارائه داده و توصیه محرمانه ای هم در میان نبود و در اختیار همه نمایندگان هم قرار گرفت، اظهار کرد: «در چند روز گذشته شخص آقای دکتر ظریف به کرات در جلسات متفاوت فراکسیون ها و کمیسیون ها حضور پیدا کردند و به تفصیل برنامه هایشان را توضیح دادند.

ضمن آن که همه سوالات و ابهاماتی را هم که احیانا درذهن نمایندگان وجود داشت به روشنی پاسخ دادند.» رحیمی تصریح کرد: «آن بندی که اشاره شده، به هیچ وجه در برنامه های آقای ظریف نیست و این یک اتهام بی اساس هست. به نظر می رسد که در آستانه رای اعتماد جهت وزرای موفقی که توفیقات ارزش توفیقات ملی بود و به صورت اجماعی نظر بر موفقیت این وزرا بوده هست، یک جوسازی و اجحافی در حال صورت گرفتن هست؛ هم در حوزه رسانه و هم در حوزه افکار عمومی که خاستگاه این تخریب ها و اتهامات بی اساس هم طبیعتا منتقدینی هستند که با محور تخریب موفق نشدند در انتخابات 96 نتیجه بگیرند و نوک پیکان حملات ارزش هم به سوی آقای دکتر ظریف و دستاوردهای موفق دیپلماسی ارزش بوده است.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر غیرمحرمانه بودن برنامه های ظریف جهت نمایندگان و اشاره به این توصیه که چنین شایعاتی با رویکرد دیپلماسی عمومی ما سازگاری ندارد، خاطرنشان شد: « اتفاقا نقطه برابر این بحث ها در برنامه های آقای ظریف آمده است که ایشان یک روش کلی پیشنهاد داده اند و آن «مدیریت تنش با آمریکا»ست. ذیل مدیریت تنش با آمریکا در واقع برنامه ها ی مختلفی را تعبیه کرده اند از جمله استفاده منسجم و هدفمند از ابزارها و روش ها ی مکمل دیپلماسی و توجه خاص به جامعه مدنی به خصوص در فضای مجازی.» رحیمی افزود: «این به معنای این است که در واقع فضا را جهت اظهار نظر عمومی در امور دیپلماسی باز کردند. اظهارنظر نمایندگان مجلس و مراجع ذی ربطی هم که اساسا یک مرجع قانونی به شمار می روند حق قانونی ارزش است و رویکرد آقای ظریف و تجربه و عملکردشان نشان داده که حداکثر استقبال را از نظرات مردم و مسئولین در حوزه دیپلماسی انجام داده اند.»

نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: « توصیه دومی که ذیل مدیریت تنش با آمریکا آورده اند اتکا بر خرد جمعی و تلاش جهت اجماع سازی ملی در این خصوص هست. خب اتکا بر خرد جمعی استفاده از نظرات متفاوت هست؛ چه نمایندگان مجلس و چه NGO ها و شرکت ها ی مرجع مردمی.» وی در خصوص شایعه مطرح شده است عنوان کرد: « یک بندی را که آقای ظریف مطرح کردند و ممکن است از این بند سوءاستفاده شده است یا بد تعبیر شده است باشد «پیشگیری از تحمیل شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی بر تصمیم گیری ها»ست؛ که در واقع به هیچ وجه هیچ شرطی نباید بر تصمیم گیری ها یی که در حوزه سیاست خارجی انجام می شود تحمیل شود.

چون هنگامی که تصمیم گیری می شود که همه مشورت ها صورت گرفته، نظرات شنیده شده است و نگاه ها دیده شده است هست. عدم تحمیل شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی بندی است که با هوشمندی آقای دکتر ظریف در برنامه ها یشان آمده تا بتوانند در واقع با نگاه منافع ملی یک تصویرسازی کلانی که جهت نظام انجام می شود را پیش ببرند.» علیرضا رحیمی در آخر نیز خاطرنشان شد: «بخش دیگری از برنامه های آقای دکتر ظریف هم تحت عنوان راهبردهای کلان است که در این قسمت باز چند بند لحاظ شده است و از جمله آن «ایجاد زمینه های مورد نیاز جهت همکاری فردی و جمعی ایرانیان در توسعه ملی» هست. حوزه توسعه ملی یکی از حوزه هایش دیپلماسی عمومی است که همه این موارد بیانگر این است که نگاه و رویکرد آقای ظریف در دیپلماسی و سیاست خارجی کشور استفاده از نظرات کارشناسان و گروه های مرجع از جمله نمایندگان مجلس است.»

وقتی منفعت ملی جهت بعضی شعار است

محمدجواد ظریف به زودی در حضور اهالی بهارستان قرار می گیرد تا همان طور که مدت ها پیش از مردم رای اعتماد گرفت جهت دومین بار پیاپی نیز با مجوز منزل ملت در راس امور دیپلماسی کشور مشغول به کار شود. دستاوردهای ظریف و تیم سیاست خارجی کشور که در طول مفهوم تدبیر و امید به دنیا دیکته شد، نخستین بار نیست که با تخریب روزنامه ها و گروه های خاص رو به رو می شود. عالی ترین مقام دیپلماسی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در چهارسال گذشته تحت فشارها با پرسشها عصبی جدی روبه رو شد و مدتی را به علت ناجوانمردی ها ی مکرر خودی ها (و نه آمریکایی ها و صهیونیست ها) تحت مواظبت های شدید پزشکی به کار ادامه داد.

این بار ولی مردم زیاد از هر لحظه هوای وزیرشان را دارند و بدون شک در چهار سال آینده هرگونه تخریب و شایعه پراکنی که بر مدار حق نباشد و منفعت ملی را زیرسوال ببرد، با تصویر العمل مردم، نمایندگان و اصحاب رسانه رو به رو خواهد شد. دیپلماسی کشور عزیزمان ایران بدون محمدجواد ظریف می توانست شکل و شمایل و پیامدهای دیگری داشته باشد.

اخبار سیاسی – آفتاب یزد/ محمد مَهدی حسین نیا

واژه های کلیدی: ایران | خارجی | سیاست | ایرانی | برنامه | ایرانیان | وزارت خارجه | نمایندگان مجلس | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار